perjantai 28. joulukuuta 2012

Pimp my curcumin


Treenailin tänään kolmatta kertaa tavoitteena lihasmassan kasvatus. Ensimmäiset kerrat suoraan voimanoston piikkaus jakson jäljiltä tuntuivat suoraan sanottuna ihan hirveiltä. Keho tottunut pyörimään toisto alueella 1-5 ja palautuksetkin pääosin ollessa alueella 3-5min sarjojen välissä. Nyt otetaan superina neljä vuoroparia ja vedetään 22 sarjaa 40minuuttiin läpi toistoalueella 6-15. Melkoinen shokki äkkisiltään keholle. Jouduinkin keventämään hieman ensimmäisellä kierrolla, mutta tänään kulki jo mukavammin. On se vaan hieno tunne pitkästä aikaa saada oikeasti kova pumppi lihakseen. Eiköhän se pattikin lähde tästä kasvamaan.

Tänään huomasin loman vaikuttaneen mieleeni ja löysin itseni tekemästä pikku piperrystä keittiön pöydän äärestä. Käsiini ajautui tuossa hieman aiemmin syksyllä purkillinen kurkumiini kapseleita. Kurkumiini siis on ainesosa, jota perus maustekurkumakin sisältää jonkin verran.  Kurkumaa on käytetty rohdoskasvina varsinkin intialaisessa ja kiinalaisessa lääketieteessä jo tuhansia vuosia. Sen on todettu tuhoavan syöpäsoluja, vähentävän tulehdusta, parantavan ruuansulatusta, auttavan maksa ja munuaisvaivoissa, vähentävän  kipua, vähentävän rasvaa kehossa ja paljon muuta. Tutkimus näyttöä asiasta löytyy melko paljon. Kannattaa googlettaa jos kiinnostaa. Itse otin käyttöön pääasiassa tulehdusta laskevan ja ruuansulatusta parantavien vaikutuksien vuoksi. Mitä sitten piipersin tehdä keittiössä? Purin satakunta kurkumiini kapselia auki ja lisäsin niihin pienen määrän juuri rouhittua mustapippuria. Mustapippurin sisältämä piperiini moninkertaistaa kurkumiinin imeytymisen. Näin saan tehoja irti kapselistani moninkertaisesti. Paremmissa valmisteissa tämä onkin yleensä jo valmiiksi mukana, mutta kyseisestä halpaversiosta se sattui puuttumaan. Ompahan tuunattu kapselit nykypäivään:). 

sunnuntai 23. joulukuuta 2012

Uusia tuulia treeni rintamalla


Nyt pärähti käyntiin uusi projekti omien treenien parissa. Nyt poltetaan rasva varantoja ja treenataan lihasmassaa mahdollisimman paljon. Mieli hakee jotakin uutta treeneihin ja helmikuun alussa alkava Muscle Madness tuo sitä tarvittavaa vaihtelua. Lähden jo tällä päivämäärällä valmistautumaan moiseen. Tarvitsee hieman sisään ajaa kroppaa noihin treeneihin voimanoston piikkaus jakson jäljiltä. Tekasin tuossa itselleni ohjelman ja puristan ruokavalioni, unet, lisäravinteet yms. paremmalle tolalle. Helmikuussa sitten jatketaan Muscle Madnessin mukana. Tarkoitus olisi hakea kohtuu hyvä kesä kondis. Panostan nyt tähän projektiin ihan tosissaan ja nähtäväksi jää mitä se tuo tullessaan. Huomasin tuossa ohjelmaa tehdessä, että on vaan niin mahottoman mukava työstää omia juttuja käytäntöön ja testailla itsellä miten toimii. Edellisen kerran tein itselleni lihaksen kasvatukseen ohjelman itselleni yli puolitoista vuotta sitten. Siitä asti on menty voimanostolla ja näitä bodailu hommia on tullut väsäiltyä asiakkaille enemmän ja vähemmän. Tieto pohja lisääntynyt vähättelemättä valtavasti noista edellisistä itselle suunnatuista ohjelmista. Haluan nyt viedä näitä juttuja myös omiin treeneihin ja kokeilla muutamia jippoja, joita en ole vielä asiakkaillekkaan suoltanut. Toivottavasti tulee hyvää jälkeä.

Vatsan ja suoliston toiminta on alkanut huomattavissa määrin rauhoittua syksyisestä ja en oleta sen olevan este treeneilleni. Pitää vaan keskittyä kuuntelemaan kehoa ja säätää ohjelmia lennosta tarpeen mukaan. Nyt lähden ottamaan aloitus kuvat projektista ja aamulla Anu ottikin jo biosignature mittaukset. Biosig:in mukaan sitten työstetään tuota ravinto ja lisäravinnepuolta lähemmäs optimia. Katsotaan mitä tuleman pitää. Tulen raportoimaan kehityksestä aika-ajoin tänne blogiin. Pysykäähän kuulolla....

Kuvaa edellisen "lisää massaa" projektin jäljiltä. Nyt tehdään lisää!!!