lauantai 13. lokakuuta 2012

Rautaa ja lepoa.


Ompas kyllä epäkiinnostava otsikko. Ehkä en ole tänään luovimmillani. Asiaan! Kylläpä kulki treenit mukavasti. Tuli vedettyä semmoset tappo/ähkykooma/oksennus treenit. Mistä tällainen idea sitten. Noh tiedossa on viikon kestävä kevyt viikko ja ajattelin ottaa sen hyvin lunkisti parin palauttavan treenin merkeissä. Tuntuu tosi vähälle, kun nyt on noita treenejä ollut neljä kovaa ja kaksi löysää palauttavaa viikkoon. Intesiteetti tempo treenit olisivat nyt tämän treenin jälkeen toistaiseksi ohitse ja keventelyltä siirrytään sitten kovempaan kovempaan volyymiin. Otin tänään boxille hyppyjä treenin alkuun. Tavoitteena olisi tuo 120cm boxi tavoittaa kesään mennessä tällä noin 100kg:n elopainolla. Unelmat muuttuvat tavoitteiksi, kun ne kirjoitetaan ylös tai sanotaan ääneen. Nyt se on sitten kirjoitettu, joten se on MENTÄVÄ! Lihasta on nyt pukannut ihan mukavasti ja pitäisikin ottaa nyt biosignature mittaus huomenissa asian varmistamiseksi. Noin peilistä ihmetelty rasvat näyttäisivät aika samalta kuin kuukausi sitten 96kg:n painoisena. Katsotaan tekeekö ajatus kepposet ja se on vaan läskiä. Voi olla…..

Tässäpä hieman treeneistä tältä päivältä

Boxihyppyjä 0-25kg:n lisäpainolla noin 10 sarjaa boxin korkeudet 70-90cm.
Maastavedot tosi leveä myötäote 5x100kg, 5x120kg, 5x140kg 4s alaslaskut
Maastaveto normi kapea 1x160, 1x180, 1x200kg (kevyet ykköset ihan vaihteluna)
Etukyykky 5x60,70,80,90,100kg 4s alaslaskulla
Päälle 1x120,130,140 (helpot ykköset tähänkin)
Helkkarin raskan vatsa liike 3 sarjaa
Lankkupito 1min 20kg lisäpaino pyllyn päällä, 30s. x 30,40,50kg

Sarjapalautukset pyrin pitämään lyhykäisinä 30-90s. 

ja sitten vähän venyttelyä päälle.

 Onneksi menee jo polvien alle :)
 Vatsan tutkinta etenee pikkuhiljaa. Nyt on kaikki näytteet laitettu lennolle jenkkilään. Tulokset saan harmillisesti vasta marraskuun puolella. Ei auta kuin odotella. Testailin tuossa kehon PH:ta. Aika pahasti ollaan happaman puolella suurista kasvismääristä huolimatta. Tätä lähtenen korjailemaan pikku hiljaa jo nyt.

torstai 4. lokakuuta 2012

Peruskuntoa haikaillaan...


 Se kuuluisa lääkärin laukku? Ei vaan funktionaalisen lääkärin testipussi.
 Moi

Ajattelin hieman vatsa tunnelmistani kertoa. Vatsa oireilee taas aika voimakkaasti. Hommat pysyy kasassa tällä hetkellä ainoastaan todella tiukalla ruokavaliolla. Ei maitotuotteita, ei vilja tuotteita, ei tulisia mausteita yms. Kävin ensin perus terveyskeskus lääkärillä ja otettiin peruskokeet niin verikokein kuin virtsa ja uloste näyttein. Eipä edelleenkään mitään löytynyt. Kotiin lähdettiin A4 kokoisen lehtisen kanssa, jossa ohjeita ärtyneensuolen oireyhtymään. Tämähän nyt oli tiedossa ja oikeastaan kävin siellä halvempien peruskokeiden toivossa. Sain paperit kouraan ja varasin sitten ajan funktionaaliselle. Viime perjantaina siellä pyörähdin, tuloksena muovipussillinen koevälineitä. Allergia kokeita otettiin veristä ja laajan ruuansulatusanalyysin tarvikkeet sain mukaan. Pitäisi nämä sitten jenkkilään lähetellä. Toivottavasti olisin kuukauden päästä hieman viisaampi. Epäilen itse suolistoni bakteerikannoissa olevan hämminkiä. Aika näyttää.

Treeneissä edetään melkoisilla bodari sarjoilla näin voimanostajaksi. ällä hetkellä progressio perustuu lähinnä intensiteetin nostoon ja tempo vaihteluun. Viikon päästä otan taas nopeus treenit mukaan ja volyymi nousee kumien ja riimujen merkeissä. Tämän päivän treeni oli ns. Kevyt penkki päivä. Laitampa sen näkyviin.

A1. Kapea penkkipunnerrus tangolla 5x5 tempo 4010  
A2. Ylävetotalja leveällä myötäotteella 5x7 tempo 4011
Tauko liikkeiden välissä 30s ja taljan jälkeen 60s

B1. Hauiskääntö tangolla 3x8 tempo 4010
B2. Vipunostot sivuille 3x10 tempo 4010
Tauko liikkeiden välissä 30s ja taljan jälkeen 60s

Vähän huoltavia perään kuten kiertäjäkalvosimet, trap3 ja takaolkapäitä.

Nopea treeni. Läpi meni hieman yli 30min. Pumppi ja poltto kyllä aika huumaava, vaikka liikkeitä aika vähän. tuntu mukavan lyhyeltä eilisen kyykky, salkku, tappo, oksennus treenin jäljiltä. Yleisesti mukava ottaa vähän happoja kehoon pitkästä aikaa. Tekee mukavaa vaihtelua ihan mielenterveydenkin kannalta ja pukkaa lihasta tällä hetkellä aika perkeleesti. Taitaa jäädä ensi vuonna alle 93 kiloiset haaveeksi tai sitten ollaan timmissä kunnossa :).